made in eu
23.09.2021

Háčkův report o neplánovém výběhu na Lenzspitzi

THINK-PINK-CILILINK

Už dlouho se mi nestalo, abych se probudil sám od sebe ve dvě hodiny ráno a dostal nápad podniknout nějakou „kravinu“, právě teď hned a bez jakéhokoliv plánování. Dříve se mi to dělo poměrně často. Přesně tímto způsobem jsem vyběhnul třeba ze Zermattu za necelé 4 hodiny na Matterhorn.

16403

Teď se probouzím v Saas Fee a s vidinou dvou volných dnů moc neváhám. Když budu dole kolem poledne, budu mít na odpočinek celý den a půl. To by mi mělo stačit. Rychle přemítám, na jaký kopeček si vyběhnu. Nejblíže je to asi k Lenzspitzi, aspoň si zalezu s cepínama

Připravuju si snídani a potřebný materiál. Škoda že tu nemám žádné lehké lano…

Ve čtyři hodiny ráno startuju od kostela v Saas Fee (1.800 m n. m.) směr Mischabel Hutte (3.300 m n. m.) Není to běh, ale těch 1500 výškových metrů zvládám přesně za dvě hodinky. Na chatě snídají jen kluci, co pracují pod vrtulníkem a s rozbřeskem jim začíná šichta. Zbytek ještě spí nebo už je dávno na túře. Poprosím je o trochu čaje a jídla, přezuju se do lezeckých bot a asi za 30 minut pokračuju pod severní stěnu Lenzspitze, kde jsem zhruba za hodinku. Vybírám z batohu cepíny a nasazuji mačky. Stěnu, vysokou asi 500 m lezu s klienty většinou kolem 3hodin. Teď to zvládám za necelou polovinu a před devátou hodinou jsem na vrcholu ve výšce 4.294 m n. m., takže necelých pět hodin z údolí až sem na vrchol. Jsem tu úplně sám a tak si dopřávám pár minut na focení a malé občerstvení. Docela fouká a je chladno. Moje cesta dál pokračuje po skalním hřebeni „Nadelgrat“ na sousední čtyř tisícovku Nadelhorn (4.327 m n. m.). Myslel jsem si, že to zvládnu za necelou hodinku, ale síly pomalu dochází, a tak mi to zabere asi hodinu a čtvrt. Je půl jedenácté, když začínám sestupovat směrem k Windjoch a dolu na Hohbalmgletcher. Za hodinku sbíhám těch tisíc výškových metrů zpět na Mischabel Hutte. Chci hned pokračovat dolů, ale chatařka Maria mě nechce pustit a zve mě na oběd, který mi nedovolí zaplatit. Snad dva roky jsme se totiž neviděli…

16404

Nikam už nepospíchám a kolem dvanácté začínám sbíhat dolů do Saas Fee. V jednu hodinu odpoledne jsem zpátky u kostela. GPS mi naměřila 3.184 vertikálních metrů a dolů logicky to samé – čas 9hodin. Tentokrát to nebyl žádný sprint, ale parádní trénink do podzimních Himalájí. To zase jo! J

Hook

Fotogalerie

• Háčkův report o neplánovém výběhu na Lenzspitzi

Co měl Háček na sobě?

Háček v poslední době testuje následující set složený z Alpha Jacket - skvěle sbalitelná bunda s extrémně lehkým materiálem Pertex Quantum Air, technické izolační bundy Dragon a připravované novinky z kolekce léto 2022 - lezecké kalhoty Ascent Light (na své si přijdou milovníci stylu fast and light)..