Zavřít

S novým e-shopem jsme snížili limit na dopravu ZDARMA od 1 500,- Kč (SK 60 Euro)

Reklamace a výměna zboží

Postup při výměně zboží

Pokud do 14 dnů od zakoupení zboží zjistíte, že potřebujete zboží vyměnit (chybná velikost, nesedí střih atd.), postupujte takto

  1. Odstupte od smlouvy prostřednictvím formuláře
  2. Zboží, které potřebujete vyměnit, pošlete nenošené, neprané a s původními štítky, ideálně v původním obalu.
  3. Zásilku nám zašlete na naši adresu:
    DIRECT ALPINE s.r.o.- výměna zboží
    Kateřinská 138
    Liberec XVII, 460 02
    Česká republika
    kontakt DA_service@directalpine.com
    tel.: +420 482 751 885
  4. Na https://www.directalpine.cz/ vytvořte novou objednávku, za kterou požadujete produkt vyměnit. Tuto objednávku Vám obratem zašleme na dobírku nebo po uhrazení online kartou.

Reklamační řád

Tento reklamační řád společnosti DIRECT ALPINE s.r.o., se sídlem Kateřinská 138, Liberec XVII-Kateřinky, 460 14 Liberec, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ústí nad Labem pod spisovou značkou C 22127 (dále jen „Prodávající“) je součástí všeobecných obchodních podmínek. Účelem tohoto reklamačního řádu je informovat spotřebitele (dále taktéž „Kupující“) ve smyslu § 13 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Práva z odpovědnosti Prodávajícího za vady zboží ve vztahu ke Kupujícímu, který není spotřebitelem, se řídí výlučně občanským zákoníkem a úprava obsažená v tomto reklamačním řádu se v takovém případě neuplatní.

Práva spotřebitele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy podle českého práva (zejména podle ustanovení § 2099 až § 2117 občanského zákoníku a odchylek od nich v ustanoveních § 2161 až § 2174 občanského zákoníku).

V případě úplatné opravy, která není v rámci odpovědnosti Prodávajícího z vadného plnění, platí obdobně následující ujednání o kupní smlouvě (v tomto smyslu je objednal v roli Kupujícího a zhotovitel v roli Prodávajícího).

A.    Definice vady zboží (dále jen „věc“)

1.    Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že věc:
a)    odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
b)    je vhodná k účelu, pro který ji Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
c)    je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.

2.    Prodávající odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností
a)    je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
b)    věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
c)    je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, a jiných pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
d)    věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

3.    Prodávající není vázán veřejným prohlášením podle odstavce 2 písm. b), prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv.

4.    Odstavec 2 se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a Kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.

5.    Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

B.    Práva z vadného plnění

1.    Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Při koupi použité věci mohou strany zkrátit tuto dobu až na jeden rok. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má Kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době.

2.    Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle předcházejícího odstavce neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže věc užívat.

3.    Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil.

4.    Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

5.    Má-li věc vadu, může Kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

6.    Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který Kupující věc koupil.
K odstranění vady převezme Prodávající věc na vlastní náklady. 
Nepřevezme-li Kupující věc v přiměřené době poté, co jej Prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží Prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá.

7.    Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a)    Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předcházejícím bodem,
b)    se vada projeví opakovaně,
c)    je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d)    je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Kupující obdržel.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
Odstoupí-li Kupující od smlouvy, Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu Kupující prokáže, že věc odeslal.

8.    Vadu lze vytknout Prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě Prodávajícího nebo v místě pro Kupujícího bližším, Kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

9.    Dokud Prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí Kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část.

C.    Uplatnění práva z vadného plnění

1.    S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je Prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli své provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.

2.    Prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

3.    Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. 

4.    Po marném uplynutí lhůty podle odstavce 3 může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

5.    Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

6.    Při dodání nové věci vrátí Kupující Prodávajícímu na jeho náklady věc původně dodanou.

D.    Smluvní záruka za jakost

1.    Poskytl-li Prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o záruce za jakost nebo smlouva nestanoví něco jiného. Vady, na něž se vztahuje záruka za jakost a které budou oznámené během záruční doby, budou bezplatně odstraněny, a to při splnění níže uvedených podmínek.

2.    Zárukou za jakost se Prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruční doba běží od předání věci Kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od doručení věci do místa určení.

3.    Zákonná práva z vadného plnění, tj. pokud byl výrobek vadný již při jeho převzetí a vada se projeví v době dvou let od převzetí, náleží kupujícímu primárně vůči osobě, jež mu výrobek prodala (prodejce výrobku). Mezi tato zákonná práva patří to, že kupující má právo vůči prodávajícímu na bezplatnou nápravu, přičemž tato práva zůstávají kupujícímu touto zárukou za jakost nedotčena.

4.    Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího vnější událost. Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou, a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):

a)    mechanickým poškozením věci, používáním věci v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o věc, 
b)    věc byla poškozena nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami, provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů věci, které byly provedeny jinou osobou než Prodávajícím (úpravy, barvení, nevhodné praní), vznikla-li vada v důsledku této úpravy, 
c)    věc byla poškozena přírodními živly nebo vyšší mocí. Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti věci, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, Kupujícím a Prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo Prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití věci.

5.    Kupující uplatní práva ze záruky kontaktováním Prodávajícího (kontaktní údaje viz níže). 

6.    Poskytovatel záruky je DIRECT ALPINE s.r.o., Kateřinská 138, Liberec XVII-Kateřinky, 460 14 Liberec.

E.    Kontakt pro uplatnění reklamace

V případě reklamace se obraťte na Prodávajícího, nejlépe:
1.    poštou nebo osobně: DIRECT ALPINE s.r.o., zákaznický servis, Kateřinská 138, Liberec XVII-Kateřinky, 460 14 Liberec,

2.    e-mailem: DA_service@directalpine.com nebo

3.    telefonicky: 482 751 885.

F.    Pokyny k reklamaci

Prodávající žádá Kupujícího, aby dodržoval následující nezávazné pokyny, aby mohla být reklamace vyřízena co nejrychleji a nejefektivněji:

1.    Reklamovaná věc by měla být důkladně zabezpečena, aby nedošlo v průběhu přepravy k jejímu poškození, zásilka by měla být označena viditelně „REKLAMACE“ a obsahovat: reklamovanou věc (včetně kompletního příslušenství), kopii nákupního dokladu (event. jiné doklady prokazující oprávnění Kupujícího k uplatnění reklamace), podrobný popis vady a dostatečné kontaktní údaje Kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Kupujícímu je doporučeno použít formulář Prodávajícího (Stáhnout formulář na reklamaci). Bez výše uvedeného může být znemožněna identifikace původu i vady věci.

2.    Kupujícímu je doporučeno, aby bezprostředně při dodání reklamované věci překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.  

3.    Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu: DA_service@directalpine.com, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však Direct Alpine možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.